Sunday 10 July 2011

10 Julai 2011

Assalamualaikum sumer......


Ehem2, buat pertama kalinyer aku tekadkan semangat dan kuatkan usaha utk mencipta sebuah blog....jeles dgn membe2 yg dh ada blog catatan sendiri, aku jugak selalu membacanyer, aku pun nk buat jugak....

Apa yg aku nk tulis? adakah sama cm membe2 yg lain, ceritakan apa yg mereka buat hari2 atau apa yg diangan2kan...emm tahlah, aku lum decide lg nk citer aper kt blog nih...mslah sendiri ke rumah tangga ke atau maslah negara?...wah! dgr cm serius jek kn.....

jam dh 1.55 pagi, pg senin yg hening, smbil menonton citer kelakar ' nasib do re mi ', suamiku pun dh selamat lena di ruang tamu, kononnyer nk temankn aku siapkn lesson plan, tp dia lak dh terlena....siap jek keje sek aku pun bukak la fb, cm biasa....time aku mmg jam 12 ke atas...bukak jek fb, bls msj membe2, upload gambo dan komen apa2 yg ptt.....

Tiba2 suami ku mengeliat dan tgk aku duduk kt meja belajar d ruang tamu smbil menaip kt keyboard laptop....dia tanya, dh kol baper nih....aku jwb ler dh kol 2pg...dia kta nk g kilang tutup air....aku kena teman ke?...alamak...dh lewat sgt ni, nk kuar time embun dh laju menitis nih....tup2 tgk suami ku smbung tido balik...nk g kilang ke x nih?...kang aku tido, smpi ke pg, x tutup air...

Citer 'nasib do re mi' pun dh abis, mata aku ni lum ngantuk lg...maklum ler 2 kali tido ari ni, dh la x mkn nasi siang...mlm td baru mkn nasi ngan siakap masam manis, (bls dendam jumaat lps x dpt mkn)...tp aku kena tido gak, sbb ari dh makin lewat...kang sok, lewat lak aku bgn,,...kena bgn awal, sok sek cm biasa....kena pki uniform, tp aku x pkilah uniform...aku nk pki baju kurung jek, tp mgkin ala2 pengakap lah warnanyer, kelabu....

k lah...dh pnjg sgt aku bercerita tuk first post ari ni....ngantuk x ngantuk, kena gak lelapkn mata...lps mkn EVO 8 mintak2 la ngantuk gak....

Wassalam....

Roha

2 comments:

  1. ade tak baju ala2 tkrs wakakakaka...

    ReplyDelete
  2. klu nk ala2 tkrs, ko kena pki baju 1 sut warna ijau..sama cm warna tkrs tu....tp klu x der yg sama kaler cm ijau tu, ko leh guna kete aku....warna kete aku pun ala2 cm tkrs ko gak...kan....

    ReplyDelete