Wednesday 20 July 2011

13~15 Julai 2011 - Rabu~Jumaat

Salam,

Ari ni aku berposa ganti...plannyer nk posa smpi nisfu Syaaban ahad nih, InsyaAllah la...lama jugak tu, tahan ke aku....he2...dlm pd nk ganti posa tu, aku pun planning nk kuruskn bdn, dpt kurg berat stgh kilo pn ok apa, dr naik berkilo2, tul x?....

Pnp berjln cm biasa 3 ari ni...x der apa yg menarik, sbb xtiviti menunggang beskal hybrid aku terpaksa di tangguhkn ke suatu ari lain, x tahu lg biler, sbb nk dkt bln posa nih, takut terbantut jek....


Pd jumaat, waktu abih sek, aku ke pasaraya sakan, rengit....nk beli apa lg ek?...aku nk beli tong air yg warna itam tuh, ngan nk belilah jajan sket, utk uat hadiah murid2 klu ada kuiz ke...dlm pd tu, aku dh 'terbeli' seluar jeans lak...murah jek...harap sgt suamiku x bebel nt, sbb sllnyer klu aku beli benda2 pakaian nih, tentu dia membebel, mcm beli kain pasang kt internet nih...berbuih mulut dia bebel...tp aku tetap beli jugak...maklum ler , duit aku, pulak tu, aku kena pki setiap ari....kenalah tukar2 kan.....

smpi jek umh, terus cuba jenas yg aku beli tu, konfident saiznyer muat, snbb kt pasaraya tu, x der tpt cuba,...tp leh tukar klu x muat ke longgar ke....aku cubalah kt umh...muat mmg muat lah, tp cm apa tah...ketat giler...smpi aku terpaksa tahan nafas stgh jam, baru leh zip seluarnyer....apa lg, aku lipat elok2, cadang mmg nk g balik pasaraya tu, nk tukar saiz lain lak....x kena byr, x per.....he2...tu lah konfident sgt amik saiz kecik....mentang2 lah dh aerobik....posa segala....

Jumaat jugak, aku x g pasar mlm pt karjo, klu ikutkn jadual, mmg kena g, belikan mak n bpk aku nasi ambang....tp sbb posa, aku malas nk kuar, bersesak2 bagai kt sana...aku buka jek apa yg ada kt umh, tepon mak, dia kata, bapak aku dh beli satey ngan nasi himpit kt pasar mlm tuh, ngupernyer bpk aku g jugak pasar mlm tuh...

mlm...rasa happy sbb sok x sek smpi ahad....tp ahad ni nk ke pontian, ada kenduri belah suami kt sana...tp aku plan nk posa...x kisah ah, asalkn g...lewat pn x per kn....terpaksalah, latihan "tut tut' aku ditangguhkan....dan rasanyer smpi mggu dpn pn tangguh jugak, sbb ahad dpn 24hb, pn nk ke johor lak, nk g umh abg sulong aku, nk bg duit utk dia operate mata.....

k lah, dah pnjg lebar nih, smbg lain post lak k....

Salam,
Roha

1 comment: