Monday 11 July 2011

11 Julai 2011 - Isnin

Salam....



Hari ke2 aku menulis blog ini...emmm sepanjg hari ini, tiada apa yg menarik utk ku tuliskan....seperti biasa, pg aku agak lmbt brtolak ke sek. tp disbbkn sek aku masih menggunakan tandatgn sbgi 'punch card' , jd aku semakin lama semakin lewat ke sek....dh la lewat, byk pulak lori pnjg d sepanjg jln ke sek...tp setibanyer d rengit, ku ternmpk kereta k.saliza didpn, jd aku lega....ada gak yg sama2 lewat ngan aku.....

tiba d sek, perhimpunan hmpir bermula....aku naik ke pej. anta buku rekod mengajar dan menandatgni buka kedtgan...slps tu turun tuk sertai perhimpunan pg....
setelah itu, sesi pengajaran bermula shgga jam 1.10 ptg....
tepat jam 2 ptg aku bertolak balik, terus ke INO s'grg utk belanja lauk khas utk ibu tersyg....

Setibanyer di rumah ibuku d pt kemang...aku terus menghulurkn ikan dan beberapa lauk lain kpd ibu...aku pun terus ke dapur brsama2 ibu....tiba d dapur, aku terlihat seekor ular hitam besar dan pnjg...menyusup ke bwh meja dapur.. Aku cpt2 memanggil ibu, dgn harapan ibu tahu cara utk menghalau ular tersebut...tetapi ibuku dgn rilexnyer mengatakan alah....dah biasa, mak dah taburkan garam kt bwh meja tu, kejap lg kuarlah ular tu, seakan x takut pun...tp aku bkn main lg...takut bukan kepalang, siap tanya ibu, 'mak, ular ni gigit org x'...he2 punyalah takut....tp ibuku sudah biasa, mmg sejak dr dlu, rumah ku sll dimasukki ular, sbb sekeliling rumah adalah kebun sawit, jd biler dia masuk tu, mgkin nk cr air kot...he2 ....ayat sedapkn ati....

Aku x pikir apa pun...tp sbnarnyer mmg kepala aku tgh pikir sesuatu, apa makna ular tu masuk umh aku,....adakah aku akan dpt berita baik atau sebaliknyer...tp aku redha jer apa yg tiba....
Jam 4 ptg, aku berangkt balik ke umh aku....balik awal ke umh sbb nk masak...takut ikan busuk, cpt2 aku masak pindang ikan kembung, goreng ikan caru....partu tgk tv smpi magrib....

Jam 9 mlm, suami tercinta pun pulang....aku sedang masak sambal ikan bilis...siap jer, terus ku hidangkn semua mknan d hadapan....mkn bersama suami, mmg yg d tggu2 oleh aku setelah penat masak d dapur...
Suami ku membaca doa....wp mkn d lantai jek, tp aku sgt bersyukur krn dpt mkn bersama2 suami, bila d pikirkan ada isteri yg mkn berseorangan...berjauhan ngan sang suami...ku bersyukur....

Selesai mkn...tgk tv...smpilah siaran tmat kot....skrg baru jam 11 mlm....x tahu lg nk tido kol baper mlm ni, sbb ptg td aku x tido, mgkin awal sket ah tido mlm ni, lgpun mgkin ehem2 mlm...he2...
oklah...jumpa esok lak....

oh ya, k.saliza saat ada order svoda ari ni...4 kotak tu....lemon 2, apple 1 dan grape 1....jam 10.45mlm, suamiku ke kilang utk 'punch card' dan tutup air....aku tgh sorg2 ni.....mintak2 dia bwklah air yg telah d order tu.....

2 comments:

  1. syabas.. dh pndi pon tulis blog...

    ReplyDelete
  2. he2....tp aku masih malu2 la om...x tahu nk citer apa....sbb sejak kebelkangan ni aku ketandusan idea.....

    ReplyDelete