Thursday 28 July 2011

khamis - 28 Julai 2011

salam sumer,

emm spt biasa, ku kembali utk menulis catatan kehidupan ku di alam fana ini utk hari ini...

pertama-tama sekali aku nk ucapkan syukur sbb dengan RAHMATNYA aku dpt bernafas spt biasa bg ni, dan bersiap2 ke tpt kerja.....wp pn cuaca d rumah aku amat baik, tp d pertghan jln, ujan selebatnyer...ku redah jua, demi mengejar masa yg akan hampir masuk kelas.....

arini aku nk citer sket, hari ujian spt biasa...hari last ari ni utk thp 1, hanya ujian sc dan bi jek, lps tu jadual ngajar cm biasa....
yang ingin aku kongsikn kali ini ialah, tntg murid2 ku thn ini....dh nk abih dh sesi 2011, baru nk tunjuk anak murid...he2..maklum ler baru nk berjinak2 ngan blog nih.....aku seperti thn lps, pegang thn 1...mgkin sbb aku ni lembut kot...sabar...he2 puji diri sbdiri nmpk...sapa lg nk angkt bakul, klu x diri sendiri, ye x?...

aku guru kelas thn 2 cerdik, itulah satu2 nyer kelas thn 1 kt sek aku....ada 13 org murid sumernyer...Alhamdullillah, thn ni aku bersyukur sbb .....
1) anak murid aku kali ni, lbh pompuannyer, 3 lelaki dan 9 pompuan, jd senang lah sket nk handle....
2) pulak tu perangainyer satu2 amatlah baek sekali....klu ada yg agak kureng tu, sorg dua jek..yg lain, mmg d best la....salute ah pd ckgu nyer....
3) prestasi murid2 ni jugak, teror2 belaka, saing menyaingi antara 1 sama lain, maknanyer sumernyer pndai2 belaka....tahniah n berhasil ckgu pra mengajar mereka ni....
4) jadi kesimpulannyer, aku x penat mengajar kelas ini, lgpun kelas inilah mmg idaman aku....

tak mcm tahun lps, dah lah aku baru nk mula mengajar, kena pulak pegang thn 1 yg kelasnyer mak datuk, nakal dan degil2 belaka....sumer muridnyer thn lps aktif2 belaka....smpi pening aku nk ngajar cara mana lg tah nk uat....aku mcm kena kejutan budaya pulak...terkezut d buatnyer bila kena ari2 menjerit mcm tarzan....
itulah penglamn aku sejak aku mengajar di sek nih...mcm2 kn...

k lah, mggu ni merupakn mggu ke2 kelas aku ni jd juara kelas terbersih dan ceria...mana x nyer. mula2 aku ngecat bagai...pastu langsir, meja guru...hias kelas sket2 jek...tu pun dh kira cantek la...yg lain sumer keja keras murid2nyer, menyapu x kira waktu....bersihkn jek kejenyer, nk menang punya psl...bagus tul lah diorg nih....

di sini aku nk tnjukkn anak murid aku d samping piala kemenangan mereka....



                                           Anak murid aku yg tersyg.....


                                          hasil pvs di kelas....hasilkn kemeja guna kertas warna...aku gubah menjadi
                                                            1 C


                                                   sapa lg...guru kelasnyer la....

No comments:

Post a Comment