Wednesday 27 July 2011

Rabu - 27 Julai 2011

salam sumer.....



Emm, apa nk kabor eh kali ni....

Pagi - Jam 6 pg ribut dan hujan selebat-lebatnyer menyirami bumi...aku bgn dr tido sbb terdgr bunyi pintu bilik air bergerak2....cm seram jek, terus bgn....klu x...emm tarik selimut lg...lbh2 lg ujan lebat.....aku berjaya bgn dan mandi...bersiap nk ke sek....
Arini suami ku g keje awal, saing aku....dh 2 ari dh cm tuh, smlm pn sama....alamatnyer aku la yg kena mangga pingu gate la, sbb suami ku tu klu x masuk kete, terus melecut jek lajunyer....dlm ujan2 aku berpayung, memangga gate umh aku..mana tahu ada apa2 berlaku ke kan...pdhal selama nih x pernah pn nk bermangga bagai.....

Smpi d sek, mcm biasa....ari ni ada UPPM, aku free ari ni sbb aku kena handle murid buat ujian linus...susah ujian nih, sbb kena handle sorg bdk tiap kali ujian...lg2 klu murid tu ada masalah lmbt....aku akhirnyer berjaya menghandle 2 murid pg sesi pg dan selps rehat.....sumernyer ada 3 murid jek yg jalani ujian ini, jd sok smbung lg sorg....hrp2 dptlah siapkn...sok aku ada kena jaga ujian nih....

nk tahu x?...mana nk tandatngn kt opis pg td, boleh pulak gb tanya aku soklan nih..'roha, dah g check doktor dah?'....aku pn suspens ah, aku x sakit pun..apsal nk g cek doktor....ngupernyer psl perut ah, mana tahu aku mengandung ke, gb suh aku cpt2 g pastikn....takut terjadi lg kejadian thn lps tu....hish, jgn ah Mintak di jauhkan....Na'uzubillah....aku pn jwb ngan steadynyer...'x cek lg ckgu, lgpn lum lewat lg...cuma ada tanda sket2 jek...tp mana tahu kan'....he2, malu aku, ada 2,3 org ckgu lain kt situ dgr sekali...

rehat, aku mkn...sedap lauk ari ni....ada lauk kegemaran aku, sambal tempe...mkn sepuas2nyer....
naik rehat - sambung ujian linus lg...smpi balik....

aku balik sek ari ni awal...tepat jam 1.20, aku dh start enjin kete dah....sbb aper, sbbnyer 12.40 dh leh balik ari ni, sbb koko x der...aku baliklah umh....
sampi umh, kena get ready sbbb aku nk ke bndo lak, nk ke cimb bank...nk g amik geran kete kancil kesygn aku tu....dah abih bayor lah....Syukur, smpi gak 7 thn aku membayar kete ni hgga dpt la gerannyer....skrg aku dh free dr membayor utang, hanya tggal ptptn jek lum settle lg....

jam 3.10 ptg aku ke kilg suamiku, amik dia dlu...terus ke cimb d blkg k4...selesai jek, aku ke k4, beli brg sket....terus anto suamiku kt kilg...dan terus balik umh....

mlm - mkn d luar bersama suami....slps tu kira2 jam 10.15, suamiku ke kilg balik, kena repair mesin RO katanyer...aku mulanyer nk ikut gak, tp lama2 aku tukar pikiran, x yah ikutlah, bknnyer leh buat aper kt sana, on9 fb jek, lg2 ader bos dia, segan ah aku...jd aku pn balik umh, tgk tv smbil layan fb....

x tahu nk tido kol baper mlm nih, skrg dh jam 11.50mlm...mata masih leh tahan lg...sama ada nk tggu suamiku balik ke x, tgk ah cm ner nt....mgkin akn call dia kot, tanya balik kol baper....

k lah, dah selesai perjlnan ari ni...smbg d lain post k..

salam,
Roha

No comments:

Post a Comment