Friday 2 September 2011

mlm sepah

salam aidilfitri

hari ke4 syawal.....
peristiwa yg berlaku sepnjg hari ini....
1) bgn pg siap2 utk mengikuti marhaban pompuan kg ku, kg pt kemang.....aku smpi jek, rombongan marhaban telah pn ke rumah ke2....aku naik kete suamiku, dgn membawa 2 org anak buah ku, nk kumpul duit raya katanyer, tu yg aku bwk dia.....ternyata mmg berbaloilah, aku balik rehat tghari jam 1.00ptg....anak buah aku tu dok kira duit, berpuluh2 jugak lah dpt....rugi aku dh besor..klu x, tentu aku juara plg byk dpt kumpul duit raya....

2) akk ku (kak ne) berangkt balik ke tpt nyer d tangkak, pd jam 2.30 ptg td, dgn suami ku menghantar nyer anak beranak seramai 5 org, ke bustand bp....aku x dpt anto sbb join marhaban....

3) ptg...balik marhaban, penat tahap gaban ah, terus balik tmn...lepak sgt, terus tido....bgn jek, tgk tv....sumer channel ada SEPAH....dr ptg, ada maharaja lawak, secara maraton, 2 episod d tayangan...lps tu, smbg mlm lak, channel tv9, ada sepah, tv1 pn ada sepah....mmg ah diorg ni thn ni mmg masyuk...tp diorg ni mmg kelakar habis, lg2 d tv1, diorg seloroh dgn dato' siti....siap datuk k n siti sarah jd penonton lg....tahniah...

4) jam 5.30 pg nt, aku n adik ipar2 serta ibu mertua aku, akn bertolak ke shah alam utk menghantar adik iparku yg bongsu....suamiku x dpt ikut sekali sbb sok dia dh keje...klu x keje kang, ada pulak yg bising2....jd aku ni kira jd tukang tunjuk jln la, maklumlah aku kn dulu pernah menetap d shah alam 4 thn....kira mengimbau kenangan la tu.....doakn kami selamat k...

5) itu jek...selamat hari raya....

No comments:

Post a Comment